Szakcég vagy hipermarket?
Szakcég vagy hipermarket?
Az eladás előtt szolgáltatásokat tulajdonképpen nagyvonalakban már ismertettem, általában csak szakembertől várhatjuk el, aki ért a hűtéshez.
Eladás után nem mellékes, hogy mennyire felkészült szervizcsapat képes a készülékeket karbantartani, javítani. A készülékek rendszeres karbantartást igényelnek, elpiszkolódhatnak, ami a működésüket jelentősen befolyásolhatja. A karbantartás elmaradása miatt meghibásodásokra nem vonatkozik a garancia.
Ha nincs megfelelő szervizhálózat, alkatrész utánpótlás, könnyen bajba kerülhetünk, esetleg 2-3 év múlva, a falra rögzített készüléket nincsen aki megjavíthatná, a forgalmazó cég esetleg megszűnt, nincs alkatrész rendelési lehetőség. Sokat elárulhat, egy- egy márka neve is.
Vannak márkák melyek hosszú évek óta jelen vannak a piacon, esetleg évtizedes múltra tekint vissza a gyártó is.
Gyanakvásra ad okot, a teljesen ismeretlen, hangzású márkanév, mert ezek nemritkán csupán alkalmi fantázianevek. Némelyik olcsón gyártó, jellemzően távol- keleti cég olyan márkajelzéssel látja el a készüléket, amilyet a megrendelő kér, ugyanis náluk főleg a mennyiség a fontos, nem a minőség. Próbáljunk meg például vásárlást követően két évvel reklamálni egy olyan márkánál, amelyik nem is létezik…
Garancia hipermarketben? 3 napon belül visszacserélik? Ez dícséretes szándék, de lássuk hogyan is lehet élni vele?
Igaz, a hipermarketek azt mondják, 3 napon belül kicserélik a hibás készüléket, de ez hogyan valósítható meg? Ugyanis vásárlást követően általában egy hét múlva szerelik fel a készüléket, tehát a 3 nap már letelt!
Még ha 3 napon belül fel is szerelik és kiderül, hogy hibás, akkor a visszavitelhez le kell szerelni (plussz költség!), a falon szerelési nyomok maradnak, és egy más gyártmányú készülék esetleg már nem takarje el ezen nyomokat! Ez nem egy kézimixer, hogy kihúzzuk a konektorból, visszatesszük a dobozba és visszavisszük! Tehát a gyakorlatban a " 3 napos cseregarancia" csak igéret, nem is lehet betartani!
Tehát, összefoglalva:
•Bevásárlóközpont, egyéb kereskedelmi üzlet:
•az eladónak fogalma sincs a termékről, kiválasztásról, méretről csak árbeli összehasonlításra képes
•Általános épületgépészeti kereskedés:
•az eladó segíthet a kiválasztást illetően (teljesítmény igény meghatározása), de nincsenek mélyebb ismeretei
•Klímatechnikai szakcégek, szakemberek:
•az eladó tisztában van a márkák közti különbségekkel, meghatározza a teljesítményeket, helyszíni felmérés során telepítési tanácsokat ad, fel is szerelik, karbantartják a készüléket, ezáltal hosszú biztonságos élettartamú a készülék
Döntsön Ön!